Newsletter 15/ 14.04.2016

English version below

Einsendeschluss: 25.04.2016

Liebe Doktorandinnen,

das Interdisziplinäre Doktorandinnen-Kolloquium ist eine offene und interdisziplinäre Diskussionsplattform von und für Doktorandinnen der Geistes- und Sozialwissenschaften. Es besteht seit 20 Jahren. Im Kolloquium können Doktorandinnen ihr eigenes Dissertationsprojekt vorstellen und es interdisziplinär diskutieren.

• Präsentationen sind in mehreren Sprachen möglich: auf Deutsch, in English, en français, en español!
  • Präsentationsslots von 20 Minuten schaffen Zeit für Diskussionen und den gemeinsamen Austausch!

Wenn Sie Ihre Arbeit vorstellen möchten, wenden Sie sich mit einer kurzen Beschreibung (max. 1 Seite) Ihres Dissertationsprojekts an die Koordinatorinnen unter idk@zuv.uni-heidelberg.de!

Vorschläge, Fragen und Anregungen sind ebenfalls willkommen unter idk@zuv.uni-heidelberg.de

Weitere Informationen:
► IDK-Webseite

Call for Papers: Interdisziplinäres Doktorandinnen-Kolloquium (IDK)

Deadline: 25 April 2016

Dear doctoral students,

For 20 years now, the Interdisciplinary Doctoral Colloquium for Women (IDK) at the University of Heidelberg has been offering young female researchers a forum for academic exchange. IDK should serve you as a platform for debate und joint learning. Here you can discuss current research, network with each other and plan your academic careers.

• Projects may be presented in various languages: auf Deutsch, in English, en français, en español!
  • Time slots of 20 minutes per presentation will give the participants more time for discussing their projects and exchanging ideas!

If you wish to present your work this semester, please send a short outline of your dissertation project (max. 1 page) to the coordinators at idk@zuv.uni-heidelberg.de!

Your suggestions, questions and ideas are welcome at idk@zuv.uni-heidelberg.de!

More information:
► IDK Webpage