Newsletter 34/ 01.08.2017

DAAD-Ostpartnerschaften

English version below

Bewerbungsfrist für 2018: 19. Januar 2018
(Da für das Jahr 2017 noch Mittel vorhanden sind, ist auch eine Bewerbung für 2017 noch möglich!)

Im Rahmen von Partnerschaftsabkommen zwischen der Universität Heidelberg und Universitäten in Mittel- und Osteuropa stehen für Heidelberger Doktorand/innen und Wissenschaftler/innen Mittel für Kurzaufenthalte zu Forschungszwecken/Weiterbildung an Partneruniversitäten zur Verfügung. Pro Person werden in der Regel Aufenthalte von bis zu maximal 3 Wochen gefördert.

Weitere Informationen:
► www.uni-heidelberg.de/lehre/international/programme/daad_ostpartnerschaften.html

DAAD-Ostpartnerschaften

Deadline for 2018: January 19th 2018
(Please note that there is still funding available for 2017 applications)

Within the framework of partnership agreements between Heidelberg University and the following universities in Central and Eastern Europe. Funding is available for Heidelberg scientists and scholars, postdocs, doctoral students, and administrative staff for short research/training periods at the partner universities. The particular partnership agreements allow a total yearly quota between 50 and 120 days. Typically, funding is provided for a period of up to three weeks per person.

Further Information:
► www.uni-heidelberg.de/teaching/international/programmes/daad_ostpartnerschaften.html

Verantwortlich: Eric Herbst
Letzte Änderung: 02.08.2017