Newsletter 35/ 08.08.2017

Erasmus: Fort- und Weiterbildungsmaßnahmen für Doktoranden mit Arbeitsvertrag an der Universität Heidelberg

English version below

Das Erasmus-Programm ermöglicht Fort- und Weiterbildungsmaßnahmen von Doktoranden mit Arbeitsvertrag an der Universität Heidelberg zum Ausbau der Internationalisierung. Die Auslandsaufenthalte dauern mindestens zwei Tage und höchstens zwei Monate. Die Förderung beinhaltet Tagessätze und Fahrtkosten. Folgende Weiterbildungsformate werden gefördert: Hospitationen, Job Shadowing, Studienbesuche, Teilnahme an Workshops und Seminaren, Teilnahme an Sprachkursen.

Weitere Informationen:
► www.uni-heidelberg.de/international/erasmus/personal Externer Inhalt

Erasmus: Staff Mobility for doctoral candidates with a working contract at Heidelberg University

The ERASMUS Programme enables doctoral candidates under contract with the university to undertake advanced training and further education in countries involved in the programme with the aim of increasing internationalisation. The duration of such periods abroad can range from two days, to a maximum of two months. Funding includes a daily allowance and covers travel expenses. Funding is available for the following forms of training: visiting classes, job shadowing, study visits, participation in workshops, seminars or language courses.

Further information:
► www.uni-heidelberg.de/international/erasmus/staff Externer Inhalt