Newsletter 11/ 16.03.2021

Klaus-Georg und Sigrid Hengstenberger-Preis 2021 für den wissenschaftlichen Nachwuchs der Universität Heidelberg

English version below

Seit 2004 wird der Klaus-Georg und Sigrid Hengstberger-Preis jährlich an exzellente Nachwuchswissenschaflter/-innen der Ruperto Carola verliehen. Das Preisgeld von 12.500€ ermöglicht den Preisträgern und Preisträgerinnen, ein wissenschaftliches Symposium, das „Ruperto-Carola-Symposion im IWH: ein Förderpreis für den wissenschaftlichen Nachwuchs“, abzuhalten.

Bewerben können sich promovierte Nachwuchswissenschaftler/innen bis zum 37. Lebensjahr, die an der Universität Heidelberg tätig sind. Kooperationen mit Wissenschaftler/innen anderer Einrichtungen sind nicht ausgeschlossen. Der Preis fördert alle Fachrichtungen: Naturwissenschaften und Medizin ebenso wie Geistes- und Gesellschaftswissenschaften.

Während der Jahresfeier der Ruprecht-Karls-Universität erfolgt die Überreichung der Urkunde des „Klaus-Georg und Sigrid Hengstberger-Preises“ in feierlichem Rahmen.

Bewerbungsfrist: 01. April 2021.

Weitere Informationen zu den Bewerbungsunterlagen und –formalitäten finden Sie auf den Seiten der Universität.

Frau Dr. Ellen Peerenboom
E-Mail: iwh@uni-hd.de

Klaus-Georg and Sigrid Hengstberger Award for Young Scientists at the University of Heidelberg

As long as the foundation is in the financial position, three Klaus-Georg and Sigrid Hengstberger awards will be bestowed annually upon young scientists and researchers of the Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg. The awards are intended to enable the awardees organize a scientific symposium “The Ruperto Carola Symposium at the IWH: A Sponsorship Award for Young Scientists.” A sum of 12.500 Euros is awarded to each of the three selected projects.

The award is aimed at scientists, researchers or scholars working in any academic discipline, be it natural sciences and medicine or humanities and social sciences. The award ceremony for the Klaus-Georg and Sigrid Hengstberger Award takes place during the anniversary celebrations ('Jahresfeier’) of the Ruprecht-Karls University.

Applicants should be in possession of an excellent doctoral degree, be usually not older than 37 years of age, and have an outstanding academic record. Applicants should be working at the Heidelberg University, however, we also accept applications of teams of which at least one member is working at the Heidelberg University. We also accept applications from graduates who have submitted their doctoral thesis already.

Further information on application documents and formalities can be found on the university's website.

Application deadline: 01 April 2021.

Contact:
Dr. Ellen Peerenboom