Newsletter 11/ 22-02-2022

Seminarprogramm 03/2022 – Entrepreneurship, Überzeugend Auftreten, Open Science

English version below

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

planen Sie sich selbstständig zu machen? Möchten Sie Ihre Stimme für den nächsten Vortrag trainieren? Oder sich über die Möglichkeiten der Open Science informieren? Im März 2022 geben wir Ihnen in den folgenden Kursen die Möglichkeit dazu:

It starts with an idea… Entrepreneurship for Doctoral Candidates// 09.03.2022
09–16 Uhr, Dr. Jan Schmidt
Online

Doctoral Candidates are used to develop their own ideas, work independently and motivate themselves even in challenging times. And they obviously are persistent. These skills are not only necessary for doing a PhD but also for starting your own business! The Workshop It starts with an idea… addresses basic entrepreneurial questions: How to start your own business? How to develop a portfolio as a freelancer? We will discuss different entrepreneurial fields (e.g. freelance, startup), take a glance at skills and interests of founders and learn about useful techniques to develop a business model (business model canvas). A good idea needs entrepreneurial design to start a successful business.

Einfach überzeugend auftreten // 15.–16.03.2022
09–17 Uhr; 09–13 Uhr, Roman Jaburek
Online

Die Basis in diesem Workshop ist das vom Trainer entwickelte Stimmigkeits-System. Dieses berücksichtigt die drei wichtigsten Elemente für unsere mündliche Kommunikation: Stimme, Persönlichkeit und Botschaft. Es geht darum, in jeder Sprechsituation seine Stimme gekonnt einzusetzen, einfach authentisch zu sein und seinen Inhalt so zu vermitteln, dass er auf Anhieb verstanden wird. Methoden: Impuls-Vortrag; praktische Körper-, Stimm- und Sprechübungen; Arbeit mit Texten und Kurzvorträgen; Reflexionsgespräche; Gruppen- und Partnerarbeit; Videoanalyse.

Open Access and Open Science// 24.03.2022
14–17 Uhr, Dr. Jochen Apel (Universitätsbibliothek Heidelberg)
Seminarzentrum D2, room 3, Bergheimer Straße 58 A, entrance Fehrentzstraße

Openness and transparency are closely linked to the scientific method. But how open can and should science be conducted? The course would like to invite you to participate in the current discussion about open science in its different facets, with a focus on the latest developments in open access publishing and open research data. In addition, various open science services available on campus will be presented.

Mehr Informationen und Anmeldung

Im März haben wir auch in weiteren Kursen noch einige wenige freie Plätze. Mehr Informationen finden Sie in unserem Programm!

Wir laden Sie herzlich ein bei unseren Veranstaltungen dabei zu sein. Anmeldungen sind jederzeit auf unserer Webseite möglich.

Ihr Team der Graduiertenakademie

Mehr Informationen:

Seminarprogramm der Graduiertenakademie

Seminar Program 03/2022 – Entrepreneurship, Überzeugend Auftreten, Open Science

Dear Doctoral Candidates,

Are you planning to start your own business? Would you like to train your voice for the next presentation? Or learn about the possibilities of Open Science? In March 2022, we will give you the opportunity to do so in the following courses:

It starts with an idea… Entrepreneurship for Doctoral Candidates// 09.03.2022
09–16 Uhr, Dr. Jan Schmidt

Einfach überzeugend auftreten // 15.–16.03.2022
09–17 Uhr; 09–13 Uhr, Roman Jaburek

Open Access and Open Science// 24.03.2022
14–17 Uhr, Dr. Jochen Apel (Universitätsbibliothek Heidelberg)
Seminarzentrum D2, room 3, Bergheimer Straße 58 A, entrance Fehrentzstraße

Further information and registration

We also have a few free places in other courses in March. Please see our program for more information!

We warmly invite you to attend our workshops. Make sure to register on our website today.

Best wishes,

The team of the Graduate Academy