Newsletter 15/ 20-04-2021

Falling Walls Lab KIT und Universität Heidelberg

English version below

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

zum zweiten Mal veranstaltet das Karlsruher Institut für Technologie (KIT), im Wechsel mit der Universität Heidelberg, ein Falling Walls Lab:

Am 16. Juni 2021 haben Nachwuchswissenschaftlerinnen und -wissenschaftler, Studierende und junge Unternehmende aus dem gesamten südwestdeutschen Raum die Möglichkeit, ihre Forschung, Ideen oder Geschäftsmodelle in kurzen Vorträgen einer Jury und der Öffentlichkeit vorzustellen. Die Beste oder der Beste hat die Chance, im November bei der renommierten Falling Walls Conference in Berlin dabei zu sein.

Für das Falling Walls Lab Karlsruhe suchen wir kreative Köpfe, die teilnehmen wollen. Die Sprache der Veranstaltung ist Englisch.

Hier geht es zur Anmeldung: https://falling-walls.com/lab/apply.  Der Anmeldeschluss ist der 02. Juni 2021.

Bei Fragen wenden Sie sich gerne an event@kit.edu.

Ihr Team der Graduiertenakademie

Falling Walls Lab KIT and Heidelberg University

Dear Doctoral Candidates,

For the second time, the Karlsruhe Institute of Technology (KIT), alternating with the University of Heidelberg, is organizing a Falling Walls Lab:

On 16 June 2021, young scientists, students and young entrepreneurs from the entire south-west German region will have the opportunity to present their research, ideas or business models in short talks to a jury and the public. The best has the chance to attend the renowned Falling Walls Conference in Berlin in November.

For the Falling Walls Lab Karlsruhe we are looking for creative minds who want to participate. The language of the event is English.

Click here to register: https://falling-walls.com/lab/apply.  The deadline for registration is 02 June 2021.

If you have any questions, please contact event@kit.edu.

Best regards,

The Team of the Graduate Academy