Newsletter 16/ 27.04.2021

Robert und Christine Danziger Stipendium der Universität Heidelberg

English version below

Das Robert und Christine Danziger Stipendium richtet sich an Studienbewerber*innen (MA Politikwissenschaft, MA Soziologie, MA Geographie mit Schwerpunkt Humangeographie oder Geoinformatik) und Promotionsanwärter*innen (Politikwissenschaft, Geographie mit Schwerpunkt Geoinformatik) aus Afrika, vorrangig Ghana oder einem anderen Land West- und Zentralafrikas.

Voraussetzung für eine Bewerbung um ein Stipendium ist neben der Leistung und der Bedürftigkeit die Absicht, vor Ort in Heidelberg zu studieren bzw. zu promovieren.

Weitere Informationen zu den Bewerbungsunterlagen und –formalitäten finden Sie auf den Seiten der Universität.

Bewerbungszeitraum: 01.Mai – 15.Juli 2021

Ihr Team der Graduiertenakademie

Robert and Christine Danziger Scholarship of the University of Heidelberg

The Robert and Christine Danziger Scholarship is aimed at applicants (MA Political Science, MA Sociology, MA Geography with focus on Human Geography or Geo-informatics) and PhD candidates (Political Science, Geography with focus on Geo-informatics) from Africa, primarily Ghana or another country in West and Central Africa.

The prerequisite for applying for a scholarship is, in addition to performance and need, the intention to study or do a doctorate in Heidelberg.

Further information on application documents and formalities can be found on the university's website.

Application period: 01 Mai – 15 July 2021.

Best regards,
The team of the Graduate Academy