Newsletter 17/ 15-03-2022

Promotionsstipendium (Individualstipendium) der Landesgraduiertenförderung am Kunsthistorischen Institut (KHI) in Florenz

English version below

Bewerbungsschluss: 14.04.2022

Das Ministerium für Wissenschaft, Forschung und Kunst Baden-Württemberg stellt ein Stipendium zur Förderung von Promotionsvorhaben im Fach Kunstgeschichte aus Mitteln der Landesgraduiertenförderung zur Verfügung. Das Stipendium wird vom Kunsthistorischen Institut in Florenz – Max-Planck-Institut (KHI) in Zusammenarbeit mit der Universität Heidelberg vergeben.

Förderungsfähig sind Promotionsvorhaben mit Forschungsschwerpunkten zur Kunstgeschichte Italiens und des Mittelmeerraums von der Spätantike bis zur Moderne.

Antragsberechtigt sind ausschließlich Kandidatinnen und Kandidaten, die an einer baden-württembergischen Universität als Doktorand/in angenommen sind.

Weitere Informationen zur Ausschreibung und zur Antragstellung erhalten Sie unter: www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/foerderung/khi.html

Bei Fragen steht Ihnen das LGF-Team der Graduiertenakademie gerne zur Verfügung: ga-lgf@uni-heidelberg.de

Individual doctoral fellowship through the Landesgraduiertenförderung (LGF) at the Kunsthistorisches Institut (KHI) in Florenz

Application deadline: 14 April 2022

The Ministry of Science, Research and Arts Baden-Württemberg is offering one individual doctoral fellowship in art history at the Kunsthistorisches Institut Florenz (KHI) to doctoral candidates with above-average qualifications. The fellowship is funded through the LGF program. The fellowship will be awarded by the Kunsthistorisches Institut in Florenz  - Max-Planck-Institut (KHI) in cooperation with Heidelberg University.

Proposed doctoral projects must have a research focus on the art history of Italy and the Mediterranean from Late Antiquity to the modern age.

Applicants must already have been officially accepted as doctoral candidates at a university in Baden-Württemberg.

For more information about the announcement and how to apply, please see our website: www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/foerderung/khi.html

If you have any questions, please do not hesitate to contact us: ga-lgf@uni-heidelberg.de

Promotionsstipendium (Individualstipendium) der Landesgraduiertenförderung am Zentralinstitut für Kunstgeschichte (ZI) in München

English version below

Bewerbungsschluss: 14.04.2022

Die Graduiertenakademie vergibt, abhängig von der Mittelzuweisung des Ministeriums für Wissenschaft, Forschung und Kunst Baden-Württemberg, an überdurchschnittlich qualifizierte Bewerberinnen und Bewerber Stipendien zur Förderung von Promotionsvorhaben am Zentralinstitut für Kunstgeschichte in München.

Weitere Informationen zur Ausschreibung und zur Antragsstellung erhalten Sie unter: https://www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/foerderung/zi.html

Individual doctoral fellowship through the Landesgraduiertenförderung (LGF) at the Zentralinstitut für Kunstgeschichte (ZI) in Munich

Application deadline: 14 April 2022

The Heidelberg Graduate Academy will be awarding an individual doctoral fellowship at the Zentralinstitut für Kunstgeschichte in München to doctoral candidates with above-average qualifications. The funding will be provided through the Landesgraduiertenförderung program and depends on the allocation of funds by the Baden-Württemberg Ministry of Science, Research and Arts.

For more information about the announcement and how to apply, please see our website: https://www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/foerderung/zi.html

Best regards,

The Team of the Graduate Academy