Newsletter 25/ 12.05.2020

Bewerbungs- und Sprachtraining des Career Service

*English follows German*

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

heute weisen wir Sie auf ein Webinar des Career Service hin, das sich an internationale Doktorandinnen und Doktoranden richtet.

Bewerbungs- und Sprachtraining für alle internationalen Studierenden und Doktorand*innen der Universität Heidelberg

Anmeldefrist: 13.05.2020)

International Students Welcome
Ein Angebot vom Welcome Center Rhein-Neckar in Kooperation mit dem Career Service der Universität Heidelberg. Sie sind internationale*r Studierende*r oder internationale*r Doktorand*in und planen Ihre berufliche Zukunft in der Region Rhein-Neckar? „International Students Welcome“ coacht Sie für den gezielten Berufseinstieg durch ein Bewerbungs- und fachspezifisches Sprachtraining und bringt Sie bei Betriebsbesuchen und Karrieregesprächen in direkten Kontakt mit mittelständischen Unternehmen. Zielgruppe sind internationale Studierende ab dem 3. Fachsemester und Doktorand*innen aller Fachrichtungen.

Den Weg zur Anmeldung und weitere Informationen finden Sie hier.

Wann: Donnerstag, 14.05.2020, 16:00 – 18:00 Uhr; Freitag, 15.05.2020, 14:00 – 16:00 Uhr; Samstag, 16.05.2020, 10:00 – 12:00 Uhr (Anmeldefrist: 13.05.2020)

Wo: Die Veranstaltung findet als Live-Webinar über Microsoft-Teams statt.

Ihr Team der Graduiertenakademie

Application and language training (webinar) for international doctoral candidates

Dear doctoral candidates,

We would like to inform you about a live-webinar presented by Heidelberg University's Career Service. Registration is open to all doctoral candidates at Heidelberg University.

Online application and language training for international students and doctoral candidates

International Students Welcome
The webinar is offered by the Career Service of Heidelberg University and the Welcome Center Rhine-Neckar.

“International Students Welcome” will coach you for a successful career start by offering support for your application and specific language training. All students – no matter which faculty – from the 3rd semester onwards are welcome, B1 German language skills are desirable. However, our lecturers are multilingual and are pleased to assist in English and French whenever the need arises. We look forward to an enriching exchange with you!

When? May 14 – May 16, 2020

Seminar schedule: Thu. 4pm – 6pm / Fri. 2pm – 4pm / Sat. 10am – 12pm

Click here to register. In the form please select “SRH-Heidelberg 14-16.5.20”. (Registration deadline: May 13, 2020)

The participants will receive the access data for the virtual seminar in advance by e-mail.

Best regards,

The Graduate Academy Team