Newsletter 26/ 03.05.2022

Ausschreibung LGF-Stipendien des HCIAS-Promotionskollegs „Communication and Society in Ibero-America”

English version below

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

In Kooperation mit dem Heidelberg Center Latin America (HCLA) in Santiago de Chile sucht das Heidelberg Center for Ibero-American Studies (HCIAS) Nachwuchswissenschaftler*innen, die sich um eines von drei Stipendien für eine Promotion in interdisziplinären Ibero-Amerikanischen Studien bewerben möchten. Die Stipendien werden durch das Landesgraduiertenförderungsprogramm des Landes Baden-Württemberg vergeben und unterstützen die Doktorand*innen bei der Durchführung ihrer Forschungsprojekte, die im Rahmen der HCIAS-Doktorandengruppe "Communication and Society in Ibero-America" durchgeführt werden.

Die HCIAS setzt sich aus verschiedenen Disziplinen zusammen (z. B. Sozial-, Geistes-, Kultur- und Umweltwissenschaften) und fördert die interdisziplinäre Vernetzung von Forscher*innen. In der  Doktorand*innengruppe "Communication and Society in Ibero-America" arbeiten junge Wissenschaftler*innen der Universität Heidelberg mit Kolleg*innen und erfahrenen Forscher*innen aus internationalen Partnereinrichtungen zusammen.

Weitere Informationen zur Doktorandengruppe und thematischen Ausrichtung der Promotionsprojekte finden Sie auf der Website des HCIAS: https://www.uni-heidelberg.de/hcias/doktorandenprogramm_EN.html (nur Englisch).

Die in dieser Gruppe entwickelten Doktorarbeiten zielen darauf ab, Lösungen für die großen Herausforderungen der ibero-amerikanischen Gesellschaften zu entwickeln. Dabei wird ein Schwerpunkt auf Kommunikation und gesellschaftliche Dynamiken gelegt. HCIAS sucht zuverlässige und hoch motivierte Bewerber*innen, die an einer Mitarbeit in der Forschungsgruppe und an interdisziplinären Fragestellungen interessiert sind.

Weitere Informationen zu den Anforderungen an die Bewerber*innen finden Sie in der beigefügten PDF-Datei Adobe , auf der Webseite (https://www.uni-heidelberg.de/hcias/doktorandenprogramm_EN.html) oder per E-Mail an (doctorate@hcias.uni-heidelberg.de).

Das Stipendium setzt sich zusammen aus einem monatlichen Förderbetrag in Höhe von 1.365 Euro, einer Pauschale für Sach- und Reisekosten von 110 Euro pro Monat sowie ggf. einem Familienzuschlag. Die Laufzeit des Stipendiums ist auf drei Jahre begrenzt, die Förderung beginnt frühestens im August 2022.

Richten Sie die Bewerbung bitte in einem einzigen PDF-Dokument per E-Mail an doctorate@hcias.uni-heidelberg.de. Die Bewerbungsfrist endet am 26. Mai 2022.

Die Universität Heidelberg steht für Chancengleichheit und Diversität. Wir bitten qualifizierte Frauen nachdrücklich um ihre Bewerbung. Schwerbehinderte werden bei gleicher Eignung vorrangig berücksichtigt.

Ihr Team der Graduiertenakademie

Announcement LGF Fellowships for the HCIAS Doctoral Program "Communication and Society in Ibero-America"

Dear doctoral candidates,

together with the Heidelberg Center Latin America (HCLA) in Santiago de Chile, the Heidelberg Center for Ibero-American Studies (HCIAS) is inviting young scholars to apply for one of three scholarships to pursue a doctorate in interdisciplinary Ibero-American Studies at Heidelberg University. They are granted by the Landesgraduiertenförderungsprogramm of the State of Baden-Württemberg and support doctoral candidates in conducting their research projects within the framework of the HCIAS doctoral research group “Communication and Society in Ibero-America”.

The HCIAS is comprised of various disciplines (e. g. social sciences, humanities, cultural studies, environmental studies) and promotes networking opportunities for researchers to become part of an international academic community and develop their research in a collaborative environment. In the interdisciplinary doctoral research group “Communication and Society in Ibero-America” young scholars work with peers and experienced researchers from Heidelberg University and international partner institutions.

For further information regarding the doctoral research group and thematic orientation of the doctoral projects please visit the website of HCIAS: https://www.uni-heidelberg.de/hcias/doktorandenprogramm_EN.html

The doctoral theses developed within this group aim at addressing grand challenges affecting Ibero-American societies, paying special attention to societal dynamics and communication. HCIAS is seeking reliable and highly motivated applicants that are interested in working in the research group “Communication and Society in Ibero-America” and on interdisciplinary issues.

More information on the requirements for applicants can be found in the attached PDF Adobe , the webpage (https://www.uni-heidelberg.de/hcias/doktorandenprogramm_EN.html) or via e-mail (doctorate@hcias.uni-heidelberg.de).

The scholarship is comprised of a monthly stipend of €1,365; a lump sum of €110 per month for material and travel expenses; and a family allowance, if applicable. The duration of the scholarship is limited to three years and begins as early as August 2022.

Please submit the application in one single PDF document via e-mail to doctorate@hcias.uni-heidelberg.de. The application deadline is May 26, 2022.

Heidelberg University stands for equal opportunity and diversity. Qualified female candidates are especially invited to apply. Disabled persons will be given preference if they are equally qualified.

Best wishes,

The team of the Graduate Academy