Newsletter 27/ 06.05.2022

Kolloquium mit Steven Chu (Stanford) am Di., 10.05

English version below

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

wie wir kurzfristig erfahren haben, wird Steven Chu, Nobelpreisträger Physik 1997 und früherer Energieminister unter Barack Obama, am kommenden Dienstag, dem 10. Mai, um 13:15 Uhr ein Kolloquium in Hörsaal 1 des Kirchhoff-Institut für Physik (INF 227) geben (s. angehängte Ankündigung). Steven Chu wird anschließend noch für Q&As zu seinem Werdegang, seiner Wissenschaft und seinen Erfahrungen bereitstehen.

Alle Doktoranden/innen und Postdoktoranden/innen sind herzlich eingeladen, an der Veranstaltung teilzunehmen.

Ihr Team der Graduiertenakademie

Special Colloquium with Steven Chu (Stanford) on Tuesday, May 10

Dear Doctoral Candidates,

We have just learned that Steven Chu, Nobel Laureate in Physics from 1997 and former Secretary of Energy under Barack Obama, will be giving a colloquium next Tuesday, May 10, at 1:15 pm in Lecture Hall 1 of the Kirchhoff Institute of Physics (INF 227) (see attached announcement). Steven Chu will be available afterwards for a Q&A session about his career, research, and experiences.

All doctoral candidates and postdocs are welcome to attend the event.

Best wishes,

The team of the Graduate Academy