Newsletter 28/ 09.07.2019

Call for Applications - 6th Trifels Summer School on "Big Global Challenges and Systems Thinking“

Application deadline: 19-08-2019

Date of event: 02 to 06-09-2019

Deutsch folgt

In the face of big global challenges, like the financial crisis, the refugee crisis or climate crisis, we have to ask ourselves whether our predominant approaches to analysis and action are sufficient for addressing the relevant changes and problems. In science in particular we can see the dominance of fragmented and linear analytical approaches. The courses of action that are recommended based on scientific results are usually also fragmented and incremental.

Can scientists use a sensible alternative approach in their analyses and for formulating recommendations for social actions based on their results? How can they tackle the challenge of complexity that they commonly face? How can they learn and teach such alternative approaches and communicate their relevant findings to the public? At the Trifels Summer School 2019 young scientists can learn about the systems thinking approach as well as experience and test it.

If you are a PhD student or Postdoc in the humanities or natural, social or technical sciences, you can participate at the Trifels Summer School 2019 for free, including room and board in the Kurhaus Trifels. Participants need only to cover their travel expenses to get to and leave the venue. Participation requires a short application (final deadline is 19 August 2019); be aware that participation is granted on a first-come-first serve basis for all qualified applicants.

Further Information:

► Website Trifels Summer School

Ausschreibung – 6. Trifels Summer School zum „Große globale Herausforderungen und Systemdenken“

Bewerbungsfrist: 19.08.2019

Datum der Veranstaltung: 02.–06.09.2019

Angesichts großer globaler Herausforderungen, wie zum Beispiel Finanzkrise, Flüchtlingskrise oder Klimakrise, stellt sich die Frage, ob unsere vorherrschenden Analyse- und Handlungsansätze ausreichend sind, um die relevanten Veränderungen und Probleme sinnvoll zu adressieren. Gerade der vorherrschende wissenschaftliche Ansatz ist häufig von kleinteiligen und linearen Analysen geprägt, die aus den Ergebnissen abgeleiteten Handlungsempfehlungen sind ebenfalls häufig kleinteilig und inkrementell.

Gibt es für Wissenschaftlerinnen und Wissenschaftler einen sinnvollen alternativen Ansatz, um zu anderen Arten von Analysen und Handlungsempfehlungen zu kommen? Wie geht man mit dem Problem der Komplexität um? Wie kann man entsprechende Ansätze lernen und lehren sowie deren Ergebnisse öffentlich kommunizieren?

In der Trifels Summer School 20019 können Sie als Nachwuchswissenschaftlerin und Nachwuchswissenschaftler den Ansatz des Systemdenkens kennenlernen sowie fächerübergreifend erlernen und erproben. Die Teilnahme ist kostenlos und beinhaltet neben dem inhaltlichen Programm auch die Verpflegung und Übernachtung im Kurhaus Trifels im Zeitraum der Summer School. Die Teilnahme ist kostenlos und beinhaltet neben dem inhaltlichen Programm auch die Verpflegung und Übernachtung im Kurhaus Trifels im Zeitraum der Summer School.

Weitere Informationen:

► Website Trifels Summer School