Newsletter 38/ 19-07-2022

English version below

Neue Bewerbungsfrist: 03. Oktober 2022

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

die Universität Heidelberg ist Mitglied der 4EU+ Alliance, die aus der Karls-Universität Prag, der Universität Heidelberg, der Sorbonne Universität (Sorbonne Université) in Paris, der Universität Warschau, der Universität Kopenhagen und der Universität Mailand (Università degli Studi di Milano) besteht. 4EU+ fördert die Zusammenarbeit der Universitäten in vielfältigen Bereichen mit dem Ziel des Aufbaus einer „Europäischen Universität“.

Als Servicepartner der 4EU+ Initiative der Universität Heidelberg schreibt die Graduiertenakademie Mobilitätsbeihilfen für Doktorand*innen der Universität Heidelberg aus. Die Mobilitätsbeihilfen unterstützen Doktorand*innen bei der Teilnahme an wissenschaftlichen Aktivitäten an Heidelbergs 4EU+ Partneruniversitäten (s. oben).  Förderfähige Veranstaltungen sind Konferenzen, Summer/Winter Schools und Forschungsreisen (min. drei Tage bis max. zwölf Wochen), die an Heidelbergs 4EU+ Partneruniversitäten stattfinden. Die Unterstützung erfolgt durch die Auszahlung von Pauschalbeträgen für Aufenthalts- und Reisekosten sowie ggf. die Erstattung von Konferenzteilnahmegebühren.

Antragsberechtigt sind alle Doktorand*innen der Universität Heidelberg mit einem zur Promotion befähigenden Hochschulabschluss, die an einer Fakultät der Universität als Doktorand*in angenommen sind.

Weitere Informationen zu den Bewerbungsvoraussetzungen und zum Bewerbungsverfahren finden Sie auf unserer Webseite: https://www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/4EU/mobilitaetsbeihilfe/ausschreibung_4EU.html

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbungen!

Ihr Team der Graduiertenakademie

Extension of the Call for Applications from the 4EU+ Alliance of Heidelberg University
Travel Grants for Doctoral Candidates

New application deadline: October 3, 2022

Dear Doctoral Candidates,

Heidelberg University is a member of the 4EU+ Alliance, consisting of Charles University in Prague, Heidelberg University, Sorbonne University (Sorbonne Université) in Paris, the University of Warsaw, the University of Copenhagen and the University of Milan (Università degli Studi di Milano). 4EU+ aims to create a new quality of cooperation between the six universities in manifold areas with the goal of creating a ‘European University’.

As a service partner of the 4EU+ Alliance at Heidelberg University, the Graduate Academy is pleased to announce the availability of travel grants for doctoral candidates at Heidelberg University.

The travel grants will support participation in academic activities at Heidelberg’s 4EU+ partner universities (see above). Activities that can be funded are conferences, summer/winter schools and research trips (min. three days to max. twelve weeks) that take place at Heidelberg’s 4EU+ partner universities. The travel grants will be paid out in the form of a lump sum each for living expenses and travel expenses as well as the reimbursement of conference participation fees, where applicable.

All doctoral candidates at Heidelberg University who have a university degree that qualifies them to pursue doctoral training and who are admitted as doctoral candidates to a Faculty at Heidelberg University are eligible to apply.

Further information about the application requirements and procedures can be found on our website: https://www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/4EU/mobilitaetsbeihilfe/ausschreibung_4EU_en.html

We look forward to receiving your applications!

Best regards

The team of the Graduate Academy