Newsletter 40/ 11.08.2020

Heidelberger Doktorandenkonvent sucht aktive Teilnehmer/innen

*English follows German*

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

Der Doktorandenkonvent der Universität Heidelberg ist das universitätsinterne Vertretungsgremium aller Doktorandinnen und Doktoranden. Er hat gegenüber den Fakultäten und den weiteren Universitätsgremien eine beratende und empfehlende Funktion in allen Fragen und Entscheidungsprozessen, welche die Doktorandinnen und Doktoranden betreffen.

In diesem Rahmen sucht der Heidelberger Doktorandenkonvent nun nach aktiven und motivierten Doktoranden/innen, die den Konvent unterstützen und die Promovierenden in allen Belangen an der Universität und im Land Baden-Württemberg vertreten wollen.

Detaillierte Informationen zum Aufbau und zur Funktion des Doktorandenkonvents finden Sie auf dessen Homepage.

Wenn Sie Lust haben, sich aktiv für die Interessen der Promovierenden einzusetzen, können Sie den Doktorandenkonvent jederzeit kontaktieren. Weitere Informationen zu den Kontaktmöglichkeiten finden Sie in den Flyern im Anhang.

► Flyer Doktorandenkonvent (deutsch)

Ihr Team der Graduiertenakademie

Heidelberg Doctoral Student Convention seeks active participants

Dear doctoral students,

The Doctoral Student Convention of the University of Heidelberg is the university's internal representative body for all doctoral students. It advises and recommends the faculties and other university bodies on all questions and decision-making processes concerning doctoral students.

In this context, the Heidelberg Doctoral Student Convention is now looking for active and motivated doctoral students who want to support the Convention and represent the university’s doctoral students in all matters at the University itself, as well as the state of Baden-Württemberg.

Detailed information on the structure and function of the Doctoral Student Convention can be found on its homepage.

If you would like to actively support the interests of doctoral students, you can contact the Doctoral Student Convention at any time. Further information on how to contact the Convention can be found in the flyers in the appendix.

► Doctoral Students Convention leaflet (English)

Best regards,
The team of the Graduate Academy