Newsletter 45/ 30.08.2022

Schreibworkshop „The Art and Craft of English Academic Writing“

English version below

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

die Graduiertenakademie freut sich, Sie zum spannenden Workshop "The Art and Craft of English Academic Writing" einzuladen. Die Fähigkeit kohärente wissenschaftliches Texte zu verfassen, ist ein zentraler Teil der Entwicklung von Doktorand*innen während ihrer Forschungsarbeit und eine wesentliche Qualifikation für das wissenschaftliche Arbeiten.

• Wann: 02.09.2022, 9:45 – 12:45 Uhr
  • Wo: Graduiertenakademie, Im Neuenheimer Feld 370

Der Workshop "The Art and Craft of English" bietet einen ausführlichen Überblick über wichtige Normen, Regeln und Fähigkeiten, mit denen Doktorand*innen ihre Schreibfähigkeiten verbessern können. Als "Schreibexpert*innen" werden die Teilnehmer*innen nicht nur zum Schreiben ermutigt, sondern auch angehalten, sich an den Erwartungen der Leser*innen zu orientieren und prätentiöse Prosa zu vermeiden.

Die Ziele des Workshops sind inter alia:

• Identifizierung und Bearbeitung von Problemen in eigenen Texten (Absätze, Kohärenz und Einheitlichkeit);
  • Wirkungsvolleres und qualitativ hochwertigeres Schreiben;
  • Adressierung von Problemen in Bezug auf Grammatik und (akademisches) Vokabular;
  • Korrekturlesen eigener Texte und Einbeziehen von Feedback Dritter

Interessierte Doktorand*innen können sich ab sofort über unsere Kursdatenbank anmelden. Bei Fragen senden Sie bitte eine E-Mail an: ga-writing@uni-heidelberg.de

Weitere Informationen finden Sie auf unserer Website: https://www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/beratung/sprachberatung.html

Über unseren Englisch-Dozenten:

S. Mukherjee ist ein ehemaliger Alexander-von-Humboldt-Stipendiat mit mehr als 10 Jahren Erfahrung in der Betreuung von fortgeschrittenen Studierenden beim akademischen Schreiben. Er besitzt Abschlüsse der Cornell University, der University of Pennsylvania und wurde mit dem Penn Lauder CIBER Research Grant (U.S. Department of Education's Center for International Education and Research), dem Judith Rodin Fellowship for distinguished work in the social sciences und dem Penn's School of Arts and Sciences Award for Distinguished Teaching ausgezeichnet.

Viel Erfolg und Herzliche Grüße,

Ihr Team der Graduiertenakademie

Writing Workshop of the Graduate Academy „The Art and Craft of English Academic Writing“

Dear Doctoral Candidates,

the Graduate Academy is pleased to offer the exciting workshop “The Art and Craft of English Academic Writing”. Mastering the craft of scientific writing is a core aspect of the development of doctoral student during their research and essential qualification for working in science.

• When: 02.09.2022, 9.45 am – 12.45 pm
  • Where: Graduate Academy, Im Neuenheimer Feld 370

The Workshop „The Art and Craft of English provides a comprehensive view (and review) of important norms, rules and skills to help doctoral students improve their writing. As ‘expert writers,’ participants will be encouraged not just to write but also to align with readers’ expectations, and to avoid pretentious prose. During the workshop selected issues of grammar, vocabulary, and text structure will be discussed.

The objectives of the workshop are inter alia:

• Identify and fix problems in your own texts (paragraph writing, coherence and unity);
  • Writing more impactful and valuable;
  • Address problems relating to grammar and (academic) vocabulary;
  • Proofread your own texts and incorporate feedback third

Interested doctoral candidates can now register via our course database. In case of questions, please send an email to: ga-writing@uni-heidelberg.de

For further information check out our website: https://www.graduateacademy.uni-heidelberg.de/beratung/sprachberatung_en.html

About our English language instructor:

S. Mukherjee is a former Alexander von Humboldt Fellow with 10+ years of experience in mentoring advanced students in the ‘art and craft’ of academic writing. He holds degrees from Cornell University, the University of Pennsylvania and is the recipient of the Penn Lauder CIBER Research Grant (U.S. Department of Education’s Center for International Education and Research), the Judith Rodin Fellowship for distinguished work in the social sciences, and Penn’s School of Arts and Sciences Award for Distinguished Teaching.

Good luck and Best regards,

The team of the Graduate Academy