Newsletter 48/ 11-12-2018

Reisekostenstipendien für Doktoranden/-innen und Postdocs an der Universität Heidelberg aus Mitteln der Exzellenzinitiative

English version below

2 Bewerbungsfristen im Jahr 2019:

20. Januar 2019 - für Reisen zwischen dem 21. Januar 2019 und dem 30. September 2019

14. April 2019 - für Reisen zwischen dem 15. April 2019 und dem 30. September 2019

Liebe Doktorandinnen, Doktoranden und Postdocs,

wir freuen uns, Sie weiterhin aus Mitteln der Exzellenzinitiative mit Reisekostenstipendien für die Teilnahme an Konferenzen und Workshops sowie bei Forschungsaufenthalten im In- und Ausland unterstützen zu können. Die Stipendien können anteilig bis max. 1.500 Euro gewährt werden und decken Reisekosten, Aufenthaltskosten (ohne Verpflegung) und Teilnahmegebühren.

Alle notwendigen Informationen für die Bewerbung für einen Reisekostenzuschuss finden Sie auf unserer Webseite.
Bitte beachten Sie, dass wir im Jahr 2019 leider nur Reisen unterstützen können, die vor Ende September 2019 stattfinden.

Bitte lesen Sie die Richtlinien für die Bewerbung/FAQs Adobe sorgfältig durch, bevor Sie mit dem Bewerbungsverfahren beginnen, um festzustellen, ob Sie antragsberechtigt sind, um Ihre Bewerbung besser zu planen und um die häufigsten Fehler zu vermeiden.

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung!

Travel grants for doctoral students and postdocs at Heidelberg University, funded through the Excellence Initiative

2 application deadlines for 2019:

January 20, 2019 - for trips between January 21, 2019 and September 30, 2019

April 14, 2019 - for trips between April 15, 2019 and September 30, 2019

Dear doctoral students and postdocs,

We are pleased to continue supporting doctoral students and postdocs at Heidelberg University with funding for participation in conferences, workshops and for short-term research trips in Germany and abroad. Funding of up to a maximum of 1,500 € can be awarded for the reimbursement of travel and living expenses (excluding meals) as well as for registration fees.

All of the necessary information for applying for a travel grant is available on our website.

Please note that in 2019 we will unfortunately only be able to support trips that take place before the end of September 2019.

Please read the guidelines for apply for a grant/FAQs Adobe carefully before applying for a grant in order to determine if you are eligible to apply, to help you to plan the timing of your application, to fill out the application form effectively and to avoid the most common mistakes.

We look forward to receiving your application!

Web Administrator: Eric Herbst
Latest Revision: 2019-01-09