Newsletter 55/ 29.10.2020

Global Young Scientists Summit 2021 in Singapur – Call for Nominations – November 3, 2020

English version below

Die Universität Heidelberg ist eingeladen bis zu fünf Kandidaten/innen aus den Reihen der Nachwuchswissenschaftler/innen in den Fächern Chemie, Physik, Medizin, Mathematik, Informationstechnologie und Ingenieurswesen für den Global Young Scientists Summit 2021 in Singapur zu nominieren.

Die GYSS@one-north ist eine Zusammenkunft junger Wissenschaftler/innen und Forscher/innen (Doktoranden/innen und Postdoktoranden/innen) aus der ganzen Welt, die in Singapur mit herausragenden internationalen Führungskräften aus Wissenschaft und Technologie zusammentreffen. Es handelt sich um ein multidisziplinäres Zusammentreffen, das Themen aus den Bereichen Chemie, Physik, Medizin, Mathematik, Informatik und Ingenieurwesen aufgreift. Die zum GYSS@one-Nord eingeladenen Redner sind weltweit anerkannte führende Wissenschaftler/innen, die mit dem Nobelpreis, der Fields-Medaille, dem Millennium Technology Prize und dem Turing Award ausgezeichnet wurden.

Weitere Informationen zu der Veranstaltung und den Auswahlkriterien gibt es unter www.gyss-one-north.sg.

Aussagekräftige Bewerbungen bestehend aus einem CV und einer Begründung (max. 250 Wörter, auf Englisch), warum man der/die geeignete Kandidat/in für diesen Summit ist, können bis zum 03.11.2020 um 15:00 Uhr vom Betreuer/von der Betreuerin der Universität per E-Mail an helke.hillebrand@uni-heideberg.de eingereicht werden. Bitte reichen Sie Ihre Bewerbung nicht eigenständig ein.

Ihr Team der Graduiertenakademie

The University of Heidelberg is invited to nominate up to five candidates from the ranks of young scientists in the fields of chemistry, physics, medicine, mathematics, information technology and engineering for the Global Young Scientists Summit 2021 in Singapore.

The GYSS@one-north is a gathering of young scientists and researchers (PhD students and post-docs) from all over the world with eminent international leaders in science and technology ('speakers') in Singapore. It is a multi-disciplinary summit, covering topics such as chemistry, physics, medicine, mathematics, computer science and engineering. Speakers invited to the GYSS@one-north are globally recognised scientific leaders and recipients of international awards such as the Nobel Prize, Fields Medal, Millennium Technology Prize, and Turing Award.

Further information about the event and the selection criteria is available at www.gyss-one-north.sg.

Your application should consist of a CV and a motivation letter (max. 250 words, in English) and must be submitted via e-mail to helke.hillebrand@uni-heideberg.de at the latest by 03 November 2020 at 3:00 pm by your doctoral supervisor. Please do not submit your application yourself.

Best wishes,
The team of the Graduate Academy