Newsletter 61/ 13-12-2022

Workshop zur "Interdisziplinarität" der Heidelberger Graduiertenschule für Geistes- und Sozialwissenschaften (HGGS)

English version below

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

die HGGS lädt interessierte Doktorand:innen zu einem On-Campus-Workshop zum Thema "Interdisziplinarität" ein, der von Dr. Bianca Vienni Baptista, Gruppenleiterin der "Cultural Studies of Science" am Transdisciplinarity Lab der ETH Zürich, geleitet wird.

• Wann: 27.01.2023, 9 Uhr - 15 Uhr
  • Wo: Campus der HGGS (Details nach Anmeldung)

Der Workshop vermittelt den Teilnehmer:innen die unterschiedlichen Auffassungen von kollaborativer Forschung, dessen Hauptmerkmale im europäischen Kontext sowie erläutert kurz die Entwicklung von Konzepten und Methoden für die interdisziplinäre Forschung.

Der Fokus des Workshops liegt auf grundlegenden Ressourcen, die für einzelne Forscher:innen besonders hilfreich sind und insbesondere auf individuelle Fähigkeiten, um disziplinäre Unterschiede zu überbrücken und das eigene Wissen mit verschiedenen Forschungspartner:innen zu teilen.

Interessierte Doktorand:innen können sich bis zum 21. Dezember 2022 anmelden, indem sie eine E-Mail an Dr. Astrid Wind senden: astrid.wind@hggs.uni-heidelberg.de.

Weitere Informationen zum Workshop finden Sie auf der HGGS-Webseite.

Ihr Team der Graduiertenakademie

Workshop on “Interdisciplinarity” by the Heidelberg Graduate School for the Humanities and Social Sciences (HGGS)

Dear Doctoral Candidates,

the HGGS invites interested doctoral candidates to an on-campus workshop on the topic of “Interdisciplinarity”, which is held by Dr. Bianca Vienni Baptista, Group Leader of “Cultural Studies of Science” at the Transdisciplinarity Lab of ETH Zürich.

• When: 27.01.2023, 9 am – 15 pm
  • Where: Campus at the HGGS (details after registration)

The workshop introduces participants to different ways of understanding collaborative research, its main characteristics in the European context and briefly explains the development of concepts and methods for interdisciplinary research.

It will focus on those resources that are particularly useful for individual researchers, especially skills for bridging disciplinary differences and sharing their knowledge with different research partners.

Interested doctoral candidates can sign up before 21 December 2022 by sending an email to Dr. Astrid Wind: astrid.wind@hggs.uni-heidelberg.de.

Further information on the workshop can be found on the HGGS webpage.

Best wishes
The Team of the Graduate Academy