Newsletter 14/ 21.03.2023

Online-Kurs – Advancing your Research Career – Strategies for Research Leadership (von Epigeum / SAGE; nur in Englisch)

English version below

Möchten Sie sich auf Führungsaufgaben vorbereiten? Das Programm "Advancing your Research Career" zielt darauf ab, Führungskompetenzen innerhalb oder außerhalb der Wissenschaft zu vermitteln. Viele Universitäten und Drittmittelgeber bemühen sich um eine freundlichere, kollaborativere Forschungs- und Arbeitskultur, und viele gesellschaftliche Herausforderungen verlangen von uns allen mehr Zusammenarbeit. Wenn Sie sich auf diese Anforderungen vorbereiten möchten, nutzen Sie den Online-Kurs „Advancing your Research Career“ von Epigeum / SAGE als Einstieg in das Thema.

Der Kurs richtet sich an fortgeschrittene Doktorand:innen und Postdocs, ist aber für alle Mitglieder der Universität Heidelberg auf Moodle verfügbar. Bitte folgen Sie dem untenstehenden Link, um mehr zu erfahren und sich für den Kurs zu registrieren:

Moodle: Advancing your Research Career – Strategies for Research Leadership

Weitere Informationen:

Herzliche Grüße,

Ihr Team der Graduiertenakademie

Online Course – Advancing your Research Career – Strategies for Research Leadership (by Epigeum / SAGE)

Are you interested in learning strategies for research leadership? The "Advancing your Research Career" program aims to develop leadership skills for research leaders within and beyond academia. Many universities and funders are striving towards a kinder, more collaborative work culture and many of the challenges facing society require us to work more collaboratively. If you wish to prepare for these challenges, the online course "Advancing your Research Career" from Epigeum / SAGE is just right for you.

The course is designed for advanced doctoral candidates and postdocs but is available on Moodle for all members of Heidelberg University. Please follow the link below in order to learn more about the course contents and to register for the course:

Moodle: Advancing your Research Career – Strategies for Research Leadership

Further information: