Newsletter 47/ 13-09-2022

Fulbright-Stipendien für Doktorand*innen

English version below

Liebe Doktorandinnen und Doktoranden,

heute wollen wir Sie wieder auf die alljährlichen Ausschreibungen der Fulbright-Stipendien aufmerksam machen.

Bewerbungszeitraum: 01.09.2022 – 01.11.2022

In diesem Programm werden vier- bis sechsmonatige Forschungsaufenthalte junger deutscher Nachwuchswissenschaftler*innen in den USA gefördert, die in direktem Zusammenhang mit einer bereits begonnenen akademischen Dissertation stehen. Die Nachwuchswissenschaftler*innen arrangieren ihren Forschungsaufenthalt an einer amerikanischen Gastinstitution selbst.

Die Stipendien richten sich an junge Nachwuchswissenschaftler*innen, die zum Zeitpunkt ihrer Bewerbung am Beginn ihrer Promotion stehen, die auf ein wissenschaftliches Forschungsdoktorat zielt. Mit Ausnahme der medizinischen Studienfächer steht die Förderung Promovenden aller Fachbereiche offen.

Für weitere Informationen können Sie die Fulbright-Homepage besuchen.

Viel Erfolg und Herzliche Grüße,

Ihr Team der Graduiertenakademie

Fulbright Scholarships for Doctoral Candidates

Dear Doctoral Candidates,

today we would like to draw your attention to the annual calls for applications for the Fulbright scholarships.

Application period: 01.09.2022 - 01.11.2022

This program supports four to six-month research stays by young German academics in the USA that are directly related to an academic dissertation that has already begun. The young researchers arrange the research stay at an American host institution themselves. After completing their scholarship stay, they complete their doctorate at their home university.

The fellowships are aimed at young researchers who, at the time of their application, are at the beginning of their doctorate aimed at a scientific research doctorate. With the exception of medical disciplines, funding is open to doctoral students in all disciplines.

For more information, visit the Fulbright homepage online.

Good luck and Best regards,

The team of the Graduate Academy